«Իրենց երկրներում ամերիկյան հրթիռներ տեղակայելով՝ Եվրոպան ռիսկի է դիմում. ՌԴ-ն կարող է հարվածներ հասցնել այն պետությունների մայրաքաղաքներին, որտեղ ամերիկյան հեռահար զինատեսակներ են նախատեսում տեղակայել»,- հայտարարել է ՌԴ նախագահի մամուլի քարտուղար Դմիտրի Պեսկովը։               
 

«Երաժիշտը պետք է հանգիստ լինի համերգից առաջ, սակայն պետք է ունենա նաև որոշակի անհանգստություն»

«Երաժիշտը պետք է  հանգիստ լինի համերգից առաջ, սակայն պետք է ունենա նաև որոշակի անհանգստություն»
20.11.2012 | 12:00

«Արամ Խաչատրյան» համերգասրահում տեղի ունեցավ Հայաստանի պետական երիտասարդական նվագախմբի (գեղարվեստական ղեկավար և գլխավոր դիրիժոր` Սերգեյ Սմբատյան) և դաշնակահար ՅԱՆ ԼԻՇԵՑԿՈՒ համատեղ համերգը: Հնչեցին Ռոբերտ Շումանի Դաշնամուրային կոնցերտը և Դմիտրի Շոստակովիչի Թիվ 10 սիմֆոնիան:
Սերգեյ Սմբատյանը լրագրողների հետ հանդիպման ժամանակ նշեց, որ համերգի գաղափարը ծնվել է մեկ տարի առաջ` իր և Լիշեցկու լոնդոնյան հանդիպման ժամանակ: Լիշեցկին հաճույքով ընդունել է Հայաստան գալու հրավերը, բայց համերգի անցկացման հստակ ժամկետը որոշելու համար բանակցել են շուրջ մեկ տարի:
«Մենք խոսում ենք մի երաժշտի մասին, որ 17 տարեկան է, բայց արդեն շատ կայացած է, նվագում է լավագույն նվագախմբերի, լավագույն դիրիժորների հետ: Հայաստանյան համերգից անմիջապես հետո մեկնելու է հյուրախաղերի: Մի երաժշտի, ով բոլորովին վերջերս «Դոյչեգրամոֆոն» ձայնագրման ստուդիայի հետ կնքել է բացառիկ պայմանագիր»,- ասաց Սերգեյ Սմբատյանը:
17-ամյա երաժիշտը հասցրել է գրավել աշխարհի հեղինակավոր համերգասրահների հանդիսատեսին` ներկայանալով ավելի քան 100 համերգով այնպիսի նվագախմբերի հետ, ինչպիսիք են Փարիզի, BBC-ի սիմֆոնիկ, Լայպցիգի սիմֆոնիկ, Տորոնտոյի սիմֆոնիկ, Մոնրեալի «Մետրոպոլիտեն» և այլ հանրահայտ նվագախմբերը:
«Առաջին անգամ եմ Հայաստանում: Երջանիկ եմ, որ այստեղ եմ: Միշտ հետաքրքիր է տարբեր երկրներ այցելելը, տարբեր մարդկանց տեսնելը: Երևանը ֆանտաստիկ քաղաք է»,- ասաց Յան Լիշեցկին: Հարցին` համերգից առաջ ունի՞ որոշակի լարվածություն, երաժիշտը պատասխանեց, որ համերգից առաջ ավելի շատ ոգևորված է, կա նաև պատասխանատվության զգացում, որ հանդիսատեսը գոհ մնա համերգից: «Երաժիշտը պետք է հանգիստ լինի համերգից առաջ, սակայն պետք է ունենա նաև որոշակի անհանգստություն»,- ասաց նա: Խոսելով ժամանակակից դասական երաժշտության մասին, նշեց, որ պետք է պահպանել բալանսը. եթե համերգի ընթացքում միայն մոդեռն երաժշտությունը հնչի, հանդիսատեսին այդքան էլ հետաքրքիր չի լինի, որովհետև նրանց դա ծանոթ չէ: Կոմպոզիտորները, որոնց գործերը միշտ կատարում է, շատ են` Շոպեն, Բեթհովեն, Մոցարտ, մեծ ցանկ կարող է ներկայացնել: Իսկ եթե առանձնացնի մեկին, որ շատ բարդ է, ապա կառանձնացնի Բախին:
Յանը ասաց նաև, որ նվագել սկսել է 5 տարեկանից: «Ամեն ինչ այնքան բնական է ստացվել իմ կյանքում, ես ոչինչ հատուկ չեմ արել»,- ասաց նա:

Ստորև ներկայացնում ենք ՅԱՆ ԼԻՇԵՑԿՈՒ` «Իրատես de facto»-ի հարցերին տված պատասխանները:
-Ծանո՞թ եք հայ դասական երաժշտությանը և Ձեր համերգային ծրագրերում հնարավո՞ր է ընդգրկվի նաև հայ կոմպոզիտորի ստեղծագործություն:
-Իհարկե, ծանոթ եմ: Շատ ճանաչված կոմպոզիտոր է Արամ Խաչատրյանը, և ընդհանրապես, ինչպե՞ս կարելի է չսիրել հայկական երաժշտությունը:
Կոնկրետ հայ ժամանակակից կոմպոզիտորներից առաջարկներ չեն եղել: Դեռ 17 տարեկան եմ, շատ աշխատանքներ կան, որ ուզում եմ ներառել իմ համերգացանկում, բայց ավելի ուշ:
(Սերգեյ Սմբատյանն իր հերթին կեսկատակ-կեսլուրջ ասաց, որ Յանը խոսք է տվել սովորել Խաչատրյանի դաշնամուրային կոնցերտը և հաջորդ անգամ, երբ այցելի Հայաստան, կներկայացնի այդ նոր ծրագիրը: Յանը համաձայնեց- Ա.Ս.):
-Հանդիսատեսի շրջանում ի՞նչ թիվ են կազմում երիտասարդները: Ընդունված է ասել, որ փոփ երաժշտությունն ավելի մեծ մասսայականություն ունի:
-Դասական երաժշտություն քիչ են լսում, որովհետև դեռահասը, երբ որևէ երաժշտություն է լսում, ստիպում է, որ իր ընկերներն էլ լսեն, այսինքն, եթե մեկը լսում է որոշակի տեսակի երաժշտություն, մյուսները նույնպես այդ նույն երաժշտությունն են լսում: Հպարտորեն կարող եմ ասել, որ իմ համերգներին շատ երիտասարդներ կան, ինչի համար որոշակի աշխատանք է տարվում: Կրթական համերգներ, տարբեր ակցիաներ ենք կազմակերպում, օրինակ` «Նվագել դպրոցներում» և այլն:
-Կա՞ն ժամանակակից դասական երաժիշտներ, որ կառանձնացնեիք:
-Հիմա կան շատ կանադացի կոմպոզիտորներ: Բավականին լավ գործեր ունեն նրանք:
-Ինքներդ ստեղծագործո՞ւմ եք:
-Ես փորձել եմ մի քանի անգամ ստեղծագործել` հասկանալու համար, թե ինչպես է կոմպոզիտորի ուղեղը աշխատում, երբ նա ստեղծագործում է: Դա օգնում է ավելի լավ պատկերացնելու և ընկալելու երաժշտական տարբեր ստեղծագործությունները:


Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ

Դիտվել է՝ 2485

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ